Kasper Sánchez Vibæk kommer med en række forslag til, hvordan man kan løse trafikproblemerne på Vesterbro.
Kasper Sánchez Vibæk kommer med en række forslag til, hvordan man kan løse trafikproblemerne på Vesterbro. - Foto: René Mølskov

Like 👍

DEBAT: Vi kan lære af Tokyos trafikmiljø

Kasper Sánchez Vibæk

Cyklist på Vesterbro

Jeg kommer dagligt med ladcykel fra Dybbølsgade og skal ned af rampen på modsatte side mod syd.

Det kræver nu fire – ofte røde – trafiklys, og der mangler holde- og stoppladser foran rødt lys i begge ender.

Man kunne lave fx en lysregulering ved Ingerslevsgade med en diagonal passage for cykler og gående, som det blandt andet kendes fra Tokyo (fx Asakusa-kvarteret).

Mod Kalvebod Brygge mangler der fuldstændig holdepladser, når man skal til højre. Her kunne en svingbane måske laves i brostensområde mod fodgængerfelt mod syd.

Man vil også kunne tage noget af trykket i enden af Ingerslevsgade ved at genåbne det gamle spor lige ud på sydsiden af broen for cykler (fremfor nu gående, som stort set ikke bruger dette).

Sydgående cyklister ville da også spare to trafiklys og undgå stoppladsproblemer og at holde.

SYNES DU OM ARTIKLEN?
KLIK PÅ LINKET OG TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV

Skriv et svar

Avatar

Om journalisten NMB

North Media Bureau (NMB) er de københavnske lokalavisers nyhedsbureau. Det leverer hver dag korte historier om samfund, kultur og sport.

Anders Burmester med hustruen Ninna fotograferet i 2012.

Østerbro Avis 90 år: Isenkræmmeren har været annoncør fra 1929 til nu

Lokaldudvalgsformand Allan Marouf på Østerbrogade

Østerbro Avis 90 år: Lokaludvalgsformand: Avisen var min vej ind i lokalpolitik