Bycykeldrift er ikke en kommunal opgave, mener Henrik Murmann. Arkivfoto: Martin Sørensen.

Debat: Bycykler – også på Frederiksberg

Henrik Murmann

Edvard Glæsels Vej 6, 2000 Frederiksberg

TRANSPORT: CEPOS-konsulent Jonas Herby skrev i avisen 3. juli om, hvordan Københavns Kommune er aktiv deltager i bycyklen-virksomheden – og at det kan spille ind på, at kommunen vil begrænse delecykler og el-løbehjul, der er en slags konkurrenter. Med til historien hører, at de borgerlige på Københavns Rådhus ganske fornuftigt var arge modstandere af, at skattekroner blev brugt på et kommunalt cykeleventyr, der gjorde livet sværere for private cykelinitiativer. Mindre fornuftigt tilsluttede det ellers borgerligt styrede Frederiksberg sig, at bycykeldrift blev en kommunal opgave – kun Liberal Alliance stemte imod. For nylig fik Frederiksberg dog ny borgmester. Mon Simon Aggesen (K) vil rydde op efter sin forgænger og partifælle, eller skal bycykeldrift, der generer private udbydere, fortsat være en kommunal kerneopgave på Frederiksberg på linje med børnehaver, skoler og plejehjem?

 

SYNES DU OM ARTIKLEN?
KLIK PÅ LINKET OG TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV

Skriv et svar

Heidi Engelund

Om journalisten Heidi Engelund

Jeg er journalist på Frederiksberg Bladet, og er altid glad for at skrive om det lokale, stort og småt, rundt omkring på Frederiksberg. Har du et godt tip, så er du altid velkommen til at maile til mig på hee@minby.dk

Vindueskiggeri: Set på kunst fra gaden

Prisen gives til en studiegruppe på Niels Brock, der har løst en problemstilling med afsæt i områderne ’handel, økonomi, etik og digitalisering’.

Østerbro-dreng scorer flot erhvervspris