Tårnbys borgmester Allan S. Andersen. Arkivfoto: Michael Paldan.

Tårnby vil styrke sagsbehandling på rådhuset

BORGERSERVICE. Tårnbys borgere skal opleve en langt bedre sagsbehandling, når de henvender sig på rådhuset. Det kræver nye arbejdsgange og en kulturændring hos medarbejderne.

AF JAN JEPPESEN

jje@amagerbladet.dk

TÅRNBY: Bedre koordinering. Kortere arbejdsgange. Og hurtigere sagsbehandling.

Det er kodeordene for en helt ny strategi i Tårnby Kommune, der skal borgerne en langt bedre sagsbehandling end nu. En borger, der f.eks. har sager i forskellige afdelinger som Familieafdelingen og i Jobcentret – skal fremover opleve, at der sker en langt bedre koordinering af borgerens behov, udfordringer og ønsker.

På rådhuset kræver det nye arbejdsgange og en kulturændring hos medarbejderne. som først og fremmest skal være mere helhedsorienteret på sagerne. Der indføres også tovholderfunktioner på tværs af afdelinger, hvor det giver mening.

Og så skal borgerne via borger.dk have mulighed for at tilgå journaler og elektroniske kunne følge bedre med i sagsbehandlingen.

»Implementeringen sker over tid, så alt er ikke på plads i løbet af kort tid. Men vi arbejder nu endnu mere målrettet på, at borgerne oplever forenkling især i forhold til de sager, der involverer flere afdelinger på rådhuset. Lovgivning og regler for ydelser kan der selvfølgelig ikke ændres på. Det handler om selve sagsbehandlingen.

Vi har en høj grad af faglig ekspertise hos vores medarbejdere. Med denne plan kan vi udnytte ekspertiserne endnu bedre. Kort sagt skal forvaltningen nu have endnu større fokus på at tilgå sagerne med det for øje, at borgeren er i centrum,« udtaler borgmester Allan S. Andersen (S) i en pressemeddelse.

SYNES DU OM ARTIKLEN?
KLIK PÅ LINKET OG TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV

OBS: Denne artikel er mere end 6 mdr. gammel

B.93 med flotte udesejre for begge køn

Amager Bladets avisarkiv flytter til lokalhistorisk redaktørkontor