|
Foto: Jonas Skovbjerg
in

Multiarena bliver til Royal Arena

NAVNEDÅB. Onsdag fik Københavns nye multiarena sit navn: Royal Arena – opkaldt efter Royal Unibrew og Danish Venue Enterprise.

AF JAN JEPPESEN

jje@amagerbladet.dk

ØRESTAD: Københavns kommende vartegn hedder nu Royal Arena. Navnet er ikke opfundet ud i den blå luft, men er resultatet af en sponsoraftale mellem Royal Unibrew og Danish Venue Enterprise, der står bag multiarenaen i Ørestad.
Arenaen åbner i 2016, og aftalepartnerner er enige om, at navnet er fantastisk og vil blive sagt millioner af gange de kommende år.
»Partnerskabet vil give os en tæt relation til en af Danmarks stærkeste brands af drikkevarer, og vi er forenet og engageret i at skabe den bedste platform for uforglemme oplevelser,« siger Dan Hammer, administrerende direktør for Danish Venue Enterprise.

Dan Hammer, administrerende direktør i Danish Venue Enterprice og Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew, foran modellen af Royal Arena. Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Scanpix 2014.
Dan Hammer, administrerende direktør i Danish Venue Enterprice og Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew, foran modellen af Royal Arena. Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Scanpix 2014.

Aftalen er Royal Unibrews mest omfattende inden for sport og underholdning.
»Denne aftale er interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med den nye arena. Det er i sig selv utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af at have opnået,« siger Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew.
Ud over retten til at lægge navn til Royal Arena betyder aftalen, at Royal Unibrew vil samarbejde tæt med arenaen om udvikling og indretning af barer og lounges til de 15.000 gæster, det nye byggeri kommer til at rumme.
»Set fra et kommercielt synspunkt er det interessant, da vi som leverandør af drikkevarer sikrer os en god omsætning af en lang række af vores produkter og samtidig får en stor eksponering mod forbrugerne,« siger Carsten Nørland.

FAKTA OM ROYAL ARENA

Royal Arena får plads til op til 15.000 siddende og stående tilskuere til kultur- og musikarrangementer. Til sportsbegivenheder som f.eks. håndboldkampe vil kapaciteten være 12.500 tilskuere. Arenaen bliver fleksibel og skalérbar, så det er muligt at afholde arrangementer, hvor kun en mindre del af arenaen og tilskuerkapaciteten udnyttes.

Arenaen vil få en størrelse på op til 35.000 kvm. med store foyerarealer og plads til caféer, restauranter og barer, som giver god plads til publikum. Hertil kommer store servicearealer til optrædende kunstnere, sportsudøvere og arenaens servicefunktioner.

Designet er udtryk for en stærk skandinavisk designtradition, hvor kvalitet, funktion og design går op i en højere enhed, og det giver Royal Arena en markant nordisk identitet.

Bygningen får åben stueetage og et offentligt tilgængeligt plateau i førstesals-niveau

Hovedparten af publikum kommer til at sidde på tre sider af scenegulvet/banen – men med mulighed for også at have publikum på den fjerde side ved sportsbegivenheder og særlige kulturbegivenheder. Arenaer, svarende til denne form, findes eksempelvis i blandt andet Liverpool, Oslo og Herning.

SYNES DU OM ARTIKLEN?
KLIK PÅ LINKET OG TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV

OBS: Denne artikel er mere end 6 mdr. gammel

Skriv et svar

Hanne Bjørton

Om journalisten Hanne Bjørton

Journalist på Amager Bladet siden 2005. Jeg skriver om lokalpolitik, kultur og ikke mindst om mennesker på Amager.

PORTRÆT AF BASIM: Spændt op til pop

|

Alkohol er en varm kartoffel